Gå til hovedindhold
/ Digital transformation

Markedsoverblik: Etablering og skalering af administrative processer

Indhold

    Etablering og skalering af automatiseringsindsatsen

    Hvad mener vi med etablering og skalering af automatiseringsindsatsen?

    Denne løsning handler om automatisering af administrative processer, hvor der sættes strøm til manuelle og rutineprægede arbejdsgange i kommunerne.

    Forløbet er målrettet kommuner, som enten skal i gang med RPA-baseret automatisering for første gang, eller som ønsker at skalere videre med afsæt i de første automatiseringssucceser, hvor man typisk har udviklet de første 10-20 robotter og ønsker at accelerere porteføljen til 40-50 robotter eller flere?

    Eksempler på processer, I kan arbejde med i partnerskabet er automatisering ift: indhentning af straffeattester, flexlønsberegning, betaling af læge eller tolkeregninger, journalisering af mails og dokumenter, fordeling af post, fakturering af byggesagsgebyr, brugeroprettelse, udskrivning af kørelister mv.

    Markedsoverblik for etablering og skalering af administrative processer

    Virksomhedsnavn

    Amero ApS

    Kontaktperson

    Sebastian Kastrup
    sebastian@amero.dk
    69137943

    Hvad kan løsningen?

    Kassesystemer fra Amero gør det nemt og hurtigt at betjene kunder og optimere museer, kantiner, caféer, butikker og lignende, hvor der sker en betalingstransaktion, og hvor der er brug for eksempelvis varehåndtering. Der spares tid med integration til både ERP, økonomi, WMS og webshop, som kan lette de administrative processer i hverdagen.

    Er løsningen tilpasset et særligt område/ en særlig opgave?

    Ja. Kassesystemet er til drift af områder inden for det kommunale, hvor der er brug for at håndtere en betaling af et fysisk produkt, som kan være både tøj, mad en billet til et museum eller lignende. Vi har flere offentlige institutioner som kunder.

    Er løsningen integreret til fagsystemer?

    Ja, det er integreret til økonomisystemer, ERP, WMS, webshops, og vi har også muligheder for at lave integrationer til specifikke fagsystemer, såfremt det giver mening for kunden og os.

    Har din virksomhed erfaring med levering af løsninger, vedr. etablering og skalering af administrative processer, til kommunerne?

    Ja. Vi har for nylig leveret kassesystem inkl. online billet og medlemsløsning til Greve Kommune, idet de har Greve Museum og Mosede Fort som hører under Greve Kommune. Vi har også andre offentlige institutioner som kunder samt statsstøttede institutioner som kunder

    Virksomhedsnavn

    Breakawai ApS

    Kontaktperson

    Henrik Vester
    hnv@breakawai.com
    53808031

    Hvad kan løsningen?

    Apromore er en Open Source (OSS) såvel som en kommerciel Process Mining løsning, Der som standard tilbyder Process Mining af datafiler fra bl.a. sagssystemer og andre datakilder, herunder flaskehalsanalyse og en række analyser af tidsperioder samt borger/kunde rejse.

    Er løsningen tilpasset et særligt område/ en særlig opgave?

    Breakawai har med Apromore løsningen erfaring fra to konkrete KL AI signatur projekter omhandlende Forsikredeledige, ledige i resourceforløb og kontanthjælp, samt Kropsbårne hjælpemiddler. Derudover har vi arbejdet med proces analyse på byggesagsområdet og intern support.

    Er løsningen integreret til fagsystemer?

    Ja der er data scripts til Schultz Fasit og KMD Momentum på ledighedsområdet.

    Har din virksomhed erfaring med levering af løsninger, vedr. etablering og skalering af administrative processer, til kommunerne?

    Ja Breakawai arbejder målrettet med at dokumentere AS-IS processer, udarbejde analyser af performance for givne processer og udarbejde TO-BE processer der kan scaleres.

    Virksomhedsnavn

    GISP Denmark ApS

    Kontaktperson

    Henrik Blankschön Nielsen
    henrik.blankschon@gispgroup.com
    29425025

    Hvad kan løsningen?

    Løsningen samler alle kommunernes medarbejdere på en portal og hvor deres specifikke kompetencer fremgår til benyttelse af alle kommuner i Danmark.

    Er løsningen tilpasset et særligt område/ en særlig opgave?

    Kompetencestyring og visualisering

    Er løsningen integreret til fagsystemer?

    Nej men kan integreres.

    Har din virksomhed erfaring med levering af løsninger, vedr. etablering og skalering af administrative processer, til kommunerne?

    Nej

    Virksomhedsnavn

    IOspect ApS

    Kontaktperson

    Jan Høilund Christensen
    jan@iospect.dk
    42909006

    Hvad kan løsningen?

    DOMUSPECT – DET DIGITALE FLYTTESYN Flyttesyn udviklet til boligudlejere, ejendomsadministratorer og kommuner DomuSpect – dét digitale flyttesyn som alle kan bruge med det samme. Perfekt til fraflytningssyn og indflytningssyn Tilmeld lejer til elforsyning nemt og hurtigt på dine indflytningssyn. Kort sagt sørger værktøjet for at der er styr på processen og dokumentationen under flyttesyn. Fotodokumentation & Checkliste Når du laver flyttesyn skal du ha’ fotodokumentation. Det sikrer at alt er korrekt dokumenteret. En nem og overskuelig checkliste sørger for at alt bliver gennemgået korrekt så du ikke glemmer noget på flyttesynet IOS & Android DomuSpect findes både til iPhone, iPad og Android enheder. Bruger I forskellige enheder i samme organisation kan I nemt arbejde på tværs af enheder med DomuSpect. Forbered sager på kontorets iPad og fortsæt f.eks på en anden enhed på flyttesynet. IOS & Android DomuSpect findes både til iPhone, iPad og Android enheder. Bruger I forskellige enheder i samme organisation kan I nemt arbejde på tværs af enheder med DomuSpect. Forbered sager på kontorets iPad og fortsæt f.eks på en anden enhed på flyttesynet. I samarbejde med Advokater DomuSpect er Udviklet i samarbejde med Advokater – det giver ro i maven både for udlejer og lejer. Så ved du at det digitale flyttesyn bliver ajourført til gældende retspraksis. Hurtig og nem sagsbehandling med DomuSpect Opret nemt sagen – det er lynhurtigt at oprette et flyttesyn via vores intuitive interface. Forbered evt. dagens flyttesyn hjemme på kontoret. Brug checklisten – checklisten sikrer at du noterer alt vedr. lejeboligen når du står ude på flyttesynet – indsæt fotos direkte i sagen ved f.eks skader. Skriv under på rapporten – når du har noteret alt er flyttesynsrapporten klar – du og lejer underskriver direkte på tablet/smartphone og rapporten sendes til lejer og kontoret.

    Er løsningen tilpasset et særligt område/ en særlig opgave?

    Værktøjet er særligt udviklet til håndtering af borgere/virksomheder der flytter ind og ud af lejemål både privat og erhverv.

    Er løsningen integreret til fagsystemer?

    Ja, vores løsning har en åben API, så hvad end der arbejdes med har vores system mulighed for at hente og levere data ind i "motoren" hos kommunen

    Har din virksomhed erfaring med levering af løsninger, vedr. etablering og skalering af administrative processer, til kommunerne?

    Ja vi har allerede leveret til flere kommuner, senest har vi lavet aftale med Københavns Kommune

    Virksomhedsnavn

    IOspect ApS

    Kontaktperson

    Jan Høilund Christensen
    jan@iospect.dk
    42909006

    Hvad kan løsningen?

    Inspektion af solceller SolarSpect er udviklet til eftersyn og inspektion af solceller. Følg checklisten og få vished for at solcelleanlægget kører optimalt og giver den bedste performance på outputtet. Det er blevet ekstra vigtigt i disse tider med høje elpriser. SolarSpect er et værktøj der gør livet nemmere for solcellerådgivere. Ved at bruge checklisten sikrer man at alle relevante spørgsmål gennemgåes i forbindelse med et solcellecheck. Hvis der er behov for fotodokumentation er dette nemt via app'en og fotos vises i den endelige rapport sammen med de relevante besvarelser. Når checklisten er udfyldt kan man automatisk lave en flot rapport som kan sendes direkte til kunden fra app'en. Fordele: – Spar tid i på opgaven og på kontoret – Forbered sager på din ipad på kontoret inden tekniker sendes afsted – Checkliste med alle relevante spørgsmål – Undgå fejl & mangler ved indtastning – Lav fotodokumentation – Lav nemt attester, rapporter, aftaler og tilbud og send direkte fra ipad til kontoret – Send direkte fra håndholdt enhed til kontoret eller gem direkte på online.

    Er løsningen tilpasset et særligt område/ en særlig opgave?

    Service, kontrol og verifikation af solcelleanlæg, både jordbaseret, bygningsintegreret og monteret på tag.

    Er løsningen integreret til fagsystemer?

    Ja, SolarSpect har en åben API, og kan derfor sende og modtage data til alle systemer der bruges i kommunerne.

    Har din virksomhed erfaring med levering af løsninger, vedr. etablering og skalering af administrative processer, til kommunerne?

    Ja, vi har senest lavet aftale med Københavns kommune.

    Virksomhedsnavn

    IOspect ApS

    Kontaktperson

    Jan Høilund Christensen
    jan@iospect.dk
    42909006

    Hvad kan løsningen?

    VVSpect – appen der gør serviceeftersyn nemt. Med appen VVSpect kan du nemt lave serviceeftersyn og opstart på ventilation, varmepumper, biobrændselsanlæg, fjernvarmeanlæg, oliekedler og gaskedler. Stærke samarbejdspartnere VVSpect er udviklet i samarbejde med Brødrene Dahl, Vaillant og Gemina Termix. VVSpect er gennemtestet af rigtige VVS’ere på rigtige kundebesøg. Det giver tryghed og ro i maven, for dit værktøj VVSpect skal jo virke hver gang. Vi sætter strøm til papiret Vi giver dig muligheden for at sige farvel til fedtede papirskabeloner som nemt bliver væk. VVSpect sætter strøm til papiret så du nu har et stærkt og tidssvarende værktøj der er fleksibelt og tidsbesparende Optimer din tid VVSpect optimerer automatisk din tid. Du kan lave flere serviceeftersyn end du gjorde før og modtageren bliver glad for at få en servicerapport på e-mail.

    Er løsningen tilpasset et særligt område/ en særlig opgave?

    Med appen VVSpect kan du nemt lave serviceeftersyn og opstart på ventilation, varmepumper, biobrændselsanlæg, fjernvarmeanlæg, oliekedler og gaskedler. Hurtig registrering af installationens stand inkl. fotodokumentation. Gennemgang af installationen via nem checkliste så du ikke glemmer noget.

    Er løsningen integreret til fagsystemer?

    Ja, VVSpect har en åben API, og kan derfor sende og modtage data til alle systemer der bruges i kommunerne.

    Har din virksomhed erfaring med levering af løsninger, vedr. etablering og skalering af administrative processer, til kommunerne?

    Ja, vi har senest lavet aftale med Københavns kommune.

    Virksomhedsnavn

    Microsoft

    Kontaktperson

    Sophie Døstrup
    sdoestrup@microsoft.com
    +45 29 22 95 10

    Hvad kan løsningen?

    Ved brug af Microsofts Power Platform, herunder Power Automate og Power Virtual Agents, tilbydes hel eller delvis automatisering af forskellige forretningsprocesser og til behandling af forespørgsler fra f.eks. borgere. Med brug af funktioner fra Open AI/Chat GPT/Codex, kan løsningen i dag meget enkelt blive implementeret og håndtere almindelige forespørgsler. Løsningen kan endvidere hjælpe både professionelle udviklere og superbrugere med automatisering samt udarbejdelse og revision af kode.

    Er løsningen tilpasset et særligt område/ en særlig opgave?

    Løsningen er meget fleksibel og kan tilpasses et hvilket som helst brugsscenarie.

    Er løsningen integreret til fagsystemer?

    Løsningen kan integreres og tilpasses fagsystemer efter behov.

    Har din virksomhed erfaring med levering af løsninger, vedr. etablering og skalering af administrative processer, til kommunerne?

    Ja.

    Virksomhedsnavn

    Netcompany

    Kontaktperson

    Michael Ekegren Christensen
    mek@netcompany.com
    22720241

    Hvad kan løsningen?

    ESDH platform med indbygget procesmotor hvor kunden kan opsætte workflows som spænder fra automatiseret brevdannelse, afsendelse og behandling af sagsforløb med beregning af frister og instrukser. Platformen har mulighed for at der dermed kan opsættes automatiserede forløb.

    Er løsningen tilpasset et særligt område/ en særlig opgave?

    Der findes forskellige eksempler på anvendelse af platformen til en række forskellige fagområder, herunder byggesagsbehandling og behandling af sagsforløb i relation til fagprocesser omkring børn og unge, samt klage/erstatninger.

    Er løsningen integreret til fagsystemer?

    Ja der findes forskellige fagsystem integrationer: - GIS - Løn/ERP - Miljøsagstyringssystemer mv.

    Har din virksomhed erfaring med levering af løsninger, vedr. etablering og skalering af administrative processer, til kommunerne?

    Ja

    Virksomhedsnavn

    OffData ApS

    Kontaktperson

    Jakob Levinsen
    salg@offdata.dk
    42909030

    Hvad kan løsningen?

    Tidsregistrering- og mødeplanlægning af arbejdstid i institutioner, klubber, sfo'er med integration til kommunens økonomisystem. Der kan overføres frihed, fravær og tillæg. Statistik kan overføres til kommunale LIS. Mødeplaner kan overføres fra SFO til AULA.

    Er løsningen tilpasset et særligt område/ en særlig opgave?

    Løsningen aarsnorm er tilpasset BUPL/FOA's overenskomst og aftaler, men kan også bruges som tidsregistrering til andre personalegrupper evt. via Outlook

    Er løsningen integreret til fagsystemer?

    Vi kan integrere med AULA som fx logon eller dataindhentning

    Har din virksomhed erfaring med levering af løsninger, vedr. etablering og skalering af administrative processer, til kommunerne?

    OffData har i de sidste 14 år været et stand-alone-system i institutioner, men vil bygge løsninger med bl.a. økonomioverførsel til flere kommuner i 2023

    Kontakt

    Konsulent

    Christina Leeson

    Digitalisering & Teknologi

    Telefon: +45 3370 3226

    E-mail: capl@kl.dk

    Chefkonsulent

    Marie Aggerstrøm Hansen

    Digitalisering & Teknologi

    Telefon: +45 3370 3546

    E-mail: maah@kl.dk