Gå til hovedindhold
/ Skærme og selvbetjening

Skærme og selvbetjening

Skærme og selvbetjeningsløsninger dækker over digitale skærme til visning af information, underholdning samt interaktive selvbetjeningsløsninger og kioskløsninger.

  • Læs op

Indhold

    Skærme bruges allerede i dag i vid udstrækning på mange rådhuse, borgerservice, skoler mv. Teknologien i sig selv er ikke ny, men anvendelsesmulighederne udvikler sig hele tiden. I takt med, at der udvikles nye softwareløsninger af forskellig art, underholdningsprodukter og metoder til at indsamle data, stiger mængden af indhold, der kan være relevant at vise og interagere med på en skærm.

    Skærme er ideelle til at præsentere information på en visuelt tiltalende og overskuelig måde. Berøringsfølsomme skærme er velegnede til selvbetjeningsløsninger og andre løsninger, hvor brugeren har gavn af at kunne interagere med indholdet på skærmen, fx i undervisningssituationer.

    Flere kommuner påpeger, at selvbetjeningsløsninger skal være simple og lette at navigere i for at skabe værdi og således, at flest mulige borgere har mulighed for at betjene sig af selvbetjeningsløsninger. Derfor kan der være situationer, der egner sig bedre til fysiske møder eller andre platforme, idet mængden af information kan blive for stor og kompleks.

    Du kan finde mere viden og eksempler på brug af velfærdsteknologi her

    Kontakt

    Chefkonsulent

    Marie Aggerstrøm Hansen

    Digitalisering & Teknologi

    Telefon: +45 3370 3546

    E-mail: maah@kl.dk

    Relateret indhold