02. februar 2023
Fremtidens borgerservice – ny teknologi i mødet med borgerne
Fremtidens borgerservice
Hvis du er interesseret i kvalitet, tilgængelighed og effektivitet i den kommunale borgerservice, så skal se Videncenterets Meetup den 8. februar. Her fortæller Århus og Roskilde Kommune om deres arbejde med kunstig intelligens i Borgerservice. De to kommuner har de seneste to år afprøvet kunstig intelligens i Borgerservice i form af stemmestyrede løsninger, der effektiviserer den måde kommunerne håndterer borgernes henvendelser på telefonerne.
På Meetuppet fortæller leder i Århus Kommunes Borgerservice Vibeke Bech om, hvordan agenten AnnI hjælper borgervejlederne med stemmestyrede opslag i Selvbetjening.nu i Århus Kommune. Projektleder i Roskilde Kommune Klaus Bjørn Larsen fortæller, om hvordan den digitale assistent Kommune Kiri besvarer borgernes spørgsmål med taleforståelse og –syntese. Conversational AI Lead i Deloitte Oliver Ungermann Snejbjerg fortæller om de nyeste tendenser indenfor ny teknologi og AI på Borgerservice-området.
Mød:
Vibeke Bech (Århus Kommune)
Klaus Bjørn Larsen (Roskilde Kommune)
Oliver Ungermann Snejbjerg (Deloitte)
Videncenter Meetup
Med et abonnement på ”Videncenter Meetup” bliver du en del af et virtuelt netværk og får adgang til to månedlige webinarer.