Trends og teknologier for borgerservice
Gennem de seneste år er det blevet mere og mere almindeligt for borgere at kunne betjene sig selv i kontakten med kommunen. Selvbetjeningsløsninger giver mulighed for at kunne håndtere sine sager selv og på et hvilket som helst tidspunkt. I kommunerne sker der i dag et videre ryk mod at borgerne skal have adgang til data om dem selv fra kommunen. Der bliver åbnet op for kommunens sagsbehandling fx gennem "Borgerblikket", hvor borgere kan følge med i deres sagsudvikling og ydelsesudbetalinger på borger.dk. Biblioteker har i stigende grad udvidede åbningstider, hvor du som borger kan betjene dig selv. Fleksibilitet og åbenhed er nøgleord i en digital borgerservice.
Teknologier
Survey
Brugerundersøgelse af Videncenteret
Vi evaluerer konstant Videncenteret for at sikre relevant indhold og forsøger at tilvejebringe størst mulig værdi for vores målgruppe. Derfor inviterer vi nu alle brugere af Videncenteret til at udfylde nedenstående spørgeskema, så Videncenteret kan blive endnu bedre. Tak for din deltagelse.
I Fokus
Borgerservicekonferencen 2020
Se programmet og tilmeld dig til dette års Borgerservicekonference, der afholdes d. 26. oktober på Hotel Nyborg Strand.
I Fokus
Informationssikkerhed i borgerbetjeningen - er du aware?
Projektet Awareness om informationssikkerhed i borgerbetjeningen afdækker, hvilke kompetencer og adfærd medarbejderne skal have for at være ”aware”, og så giver det jer redskaber til, at I kan styrke sikkerhedskulturen hos jer.