24. februar 2020
Fremmøde registrering af borger i social og arbejdsmarkedsområdet
Holstebro Kommune skriver:
Hvad kan løsningen?
Via OS2forms kan vi danne fremmøde-blanketter. Vi kobler dem sammen med en robot, og nu kan vi lave automatisk fremmøderegistrering, journalisering, registrerringer i løn og meget mere. Vi begynder at få tal som også kan bruges som ledelsesinformationer om, hvordan progressionen på borger og opholdssteder går.
Værdi: Hvem får gavn af løsningen?
Den store gevinst er, at mange mandetimers bliver frigjort.
På socialområdet skal vi registrere fremmøde på pargraf 103 borger, for at søge statslig refusion. Læsningen giver en økonomisk gevinst og mindre udbetaling af løn til borger.
Kommunens sygemeldinger registreres automatiske i løn og advis til leder og andre.
Fremmøde-registrering af borger i praktik via timesedler, interne kurser via holdlister. Det giver bedre progression-måling på borger og mulighed for at sektionere.
OBS-punkter:
- En robot kan sagtens danne holdlister, men skal de publiceres automatisk skal man have lavet en webservice eller lignende. Dette gælder tilbud fra fagsystemet. Resten kan robotten tage sig af.
Status: Fremmøde er i gang på socialområdet, om lidt følger sprogcenteret, og i januar 2020 laver vi timesedler til virksomheder.
Kontaktperson:
Søren Svendsen - System administrator på arbejdsmarkedsområdet - tlf.: 22200322 - mail: Soren.Svendsen@holstebro.dk